תפריט ניווט

רופא מומלץ להשתלות שיער

אולי גם זה יכול לעניין

בחירת רופא מומחה ומתאים בתחום של השתלות שיער, הצלחת הטיפול של השתלות שיער בראש ובראשונה תלויה בבחירה של הרופא המטפל.

כאשר מחליטים לפנות אל עבר הניתוח האמור יש להקפיד לבחור ברופא מתאים לביצוע לטיפול, שכן מעבר למיומנויות בתחום הכירורגי אשר נדרשות כדי לבצע את ההשתלה של השיער, יש גם הכרח ממשי בידע נרחב אודות הניתוח המסוים של השתלת השיער.

רופא מתאים ומיומן בראש ובראשונה יתכנן בצורה המדויקת ביותר את ההשתלה, שכן תכנון בלתי הולם עלול לגרום לנזקים ממשיים ובלתי הפיכים.

מי נחשב לרופא מומחה בתחום השתלת שיער

כל מועמד אשר ניצב בפני תהליך טיפול ההשתלה חייב לוודא את פרטי זהותו של הרופא דרך בדיקה יסודית של רמת ניסיונו ומקצועיותו בתחום הכירורגי של ניתוחים להשתלת שיער הראש.

רופאי עור או פלסטיקאים הם אלו אשר נחשבים למומחים בתחום האמור.

ניקח לדוגמה את ארצות הברית, כאשר רק חמישה אחוזים מסך כל הרופאים אשר מבצעים ניתוחים של השתלות שיער הם אינם מתחום הכירורגיה או הפלסטיקה, בעוד שכשבעים וחמישה אחוזים מהרופאים המנתחים בתחום זה הנם רופאי עור ועשרים אחוזים מומחים בנושא של כירורגיה פלסטית.

פגישת בירור עם הרופא המנתח

טרם ביצוע ההשתלה ובחירת המנתח, חשוב מאד ואף הכרחי לערוך פגישת ייעוץ עם רופא העור במטרה לאתר את סוג המנתח המתאים ביותר לביצוע של ההשתלה. יתרה מזאת, במהלך הפגישה עם הרופא הנבחר, אשר עתיד לבצע את ניתוח ההשתלה, חשוב מאד לוודא מול אותו הרופא שהוא אכן מחזיק בתעודות המעידות על כך שהוא מתמחה בניתוחים של השתלת שיער, עדויות לכך שהוא ביצע ניתוחים מהסוג הזה בעבר כמו צילומים, לא רק במטרה לבחון את אמינותו וניסיונו אלא גם על מנת לבחון את תוצאות הניתוחים שהתקבלו בקרב מטופליו.
חשוב מאד לציין שהרופא המנתח איננו עובד לבד, ובמהלך הטיפולים עתיד להימצא סביבו צוות רופאים מיומנים ומוכשרים. תפקידו המרכזי של צוות הרופאים הוא לדאוג להפרדה מלאה של השיער אשר עתיד להיות מושתל בחלקה הקדמי של הקרקפת.

ד"ר אבנר בן שושן
ד"ר יצחק מאייר